برنامه مطالعاتی متوسطه دوم (یازدهم انسانی)

چرا شروع مطالعه از تابستان پایۀ یازدهم اهمیت دارد؟

در برنامۀ مطالعاتی منتشر شده در سایت مشاوران آموزش چه خبر است؟

چه درس‌هایی در برنامۀ مطالعاتی تابستان جای دارند و منطق جایگذاری این درس‌ها  از پایۀ دهم و یازدهم چیست؟

چگونه این برنامه را متناسب با ویژگی‌های شخصیتی خودمان مطابقت دهیم؟ (چگونه شخصی‌سازی کنیم؟)

منابع پیشنهادی کمک درسی مورد استفاده در این برنامه چیست؟

شروع مطالعه کنکوری از سال یازدهم کار هر کسی نیست.

ویژگی و عادت وفاداری به برنامه را باید در خودتون بسازید. توقع و انتظار نادرستی هست که با یک فرمول و راه حل فوری و  لحظه ای  شما را به آسمان بکشیم.

مطمئنا راهی جز مجبور دونستن خودتون نیست و هیچ اجبار بیرونی به قدر مجبور دونستن خودتون نخواهد بود، حتی اجبار همه دنیا.

شخصی سازی برنامه مطالعاتی

چرا شروع مطالعه از پایۀ یازدهم را جدی بگیریم؟

دانش‌آموزی که مطالعۀ کنکور خود را از سال دهم یا یازدهم شروع می‌کند، می‌خواهد از رقبای خود جلو بزند و برای این هدف، تلاشی منطقی کرده و وقت بیشتری هزینه می‌کند.
 اغلب دانش‌آموزان در هر پایه برای قبولی در امتحانات خرداد سرمایه گذاری می‌کنند و می‌خواهند بیشترین نمره را در امتحانات تشریحی به دست آورند و این تلاش را محدود به همان سال می‌کنند؛ اما اگر دانش‌آموزی برای کنکور از سال یازدهم شروع کند، یک برنامه‌ریزی دو ساله دارد که می‌تواند از این زمان طولانی‌تر، بهترین نتیجه را بگیرد.

در سال کنکور ، شما با جمع بندی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مواجه می‌شوید که ممکن است غیر ممکن یا دست نیافتنی به نظر برسد، اما شما می‌توانید از همین حالا برنامۀ سال کنکور خود را سبک کنید.

پاسخ به یک سؤال رایج: چقدر بخوانیم و چه تعداد تست کار کنیم؟

 اگر در تابستان امسال با برنامۀ مطالعاتی هفته به هفتۀ منتشر شده در سایت مشاوران آموزش، همگام شوید و همان تعداد تست‌های موجود در منابع پیشنهادی را در تابستان 1402 کار کنید؛ یعنی به معنای واقعی برای کنکور آماده می‌شوید. همچنین اگر در آزمون های آزمایشی شرکت کنید و بر روی تحلیل سؤالات تمرکز کنید، برای سال یازدهم‌تان کافی است.

 

 

کتاب‌های برنامۀ مطالعاتی تابستان

در برنامۀ مطالعاتی تابستان شما با پنج درس از پایۀ دهم سروکار دارید؛ (اقتصاد، منطق، ریاضی و آمار، علوم و فنون ادبی و عربی دهم) و یک درس از پایۀ یازدهم (مباحث نیمسال اول کتاب روان‌شناسی) را برای‌تان جای داده‌ایم؛ اما به‌خاطر داشته باشید اگر در تابستان می‌خواهید دروس دیگری از پایۀ یازدهم را پیش‌خوانی کنید، حتماً و حتماً با مشاور رشتۀ خود صحبت کنید تا در کنار اجرای نوبت‌های مطالعاتی از پایۀ دهم، پایۀ یازدهم را هم پیش ببرید.

در نوبت‌های مطالعاتی موجود در برنامه در ابتدای کار، کتاب درسی را مطالعه می‌کنید و بعد در نوبت‌های مطالعاتی بعدی برای همان درس، به مطالعۀ درسنامه و تمرین تستی می‌پردازید. (در اینجا از خود یک ارزیابی آموزشی بعد از مطالعۀ کتاب درسی و درسنامه انجام دهید: تست‌زنی+ تحلیل تست)

در نوبت‌های مطالعاتی آخر هفته، به پرکاری تستی پرداخته (به سنجش کامل آنچه یاد گرفته‌اید بپردازید، یعنی سعی کنید بیشترین تعداد تست از هر درس را به همراه «تحلیل» کار کنید) چرا که تحلیل، حرف اول را در سؤالات کنکور خواهد زد. یعنی داوطلبان می‌بایست از مسیر تحلیل به پاسخ درست برسند.

از چه منابعی استفاده کنیم؟

اگر هم برای این 6 درس، در سال دهم از هیچ منبعی در کنار کتاب درسی استفاده نکرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم سَری به سایت مشاوران بزنید و می‌توانید کتاب‌های زیر را از انتشارات مشاوران آموزش، تهیه کنید که مبنای ما نیز برای تقسیم‌بندی دروس در برنامۀ مطالعاتی از این کتاب‌ها خواهد بود:

ـ تستیک ریاضی و آمار دهم انسانی

ـ تستیک عربی دهم انسانی

ـ اقتصاد هدفدار دهم

ـ منطق هدفدار دهم

ـ روان‌شناسی هدفدار یازدهم

ـ تستیک علوم و فنون ادبی دهم


همین حالا بستۀ اقتصادی این مجموعه کتاب رو با 25 درصد تخفیف از فروشگاه مشاوران آموزش تهیه کنید یا با شمارۀ  02166975727 تماس بگیرید.

چرا پنج کتاب از پایۀ دهم و یک کتاب از پایۀ یازدهم در این برنامه وجود دارد؟

ریاضی و آمار دهم :مباحث مربوط به این کتاب، پیش نیاز پایۀ یازدهم‌تان است.

مثلا در پایۀ دهم با مفهوم تابع، به دست آوردن مقدار تابع، دامنه و برد تابع، تشخیص خطی بودن یک تابع، رسم نمودار تابع درجۀ یک و مسائل کاربردی آن، نمودار تابع درجۀ 2 و ریز مباحث آن آشنا می‌شوید که همۀ این مفاهیم، پیش نیاز شما برای مطالعۀ مباحث گستردۀ تابع یازدهم است.

از طرفی باید به خاطر داشته باشید که تعداد سؤالات مباحث تابع و آمار در کنکور سراسری قابل توجه است. البته این به این معنا نیست که دیگر مباحث ریاضی و آمار را به کل کنار بگذارید ما به عنوان مثال از پر سوال ترین مباحث کنکور، مثالی زدیم.

پس تابستان امسال با کار و تمرین تستی، بر روی مباحث پایه‌ای لازم برای پایۀ یازدهم سرمایه‌گذاری کنید و به معنای واقعی، کنکوری شوید!

همچنین لازم است توجه داشته باشید که ریاضی و آمار دهم، خود به پیش‌نیازهایی از پایۀ نهم‌تان نیاز دارد که البته نگران این بخش نباشید؛ ما در انتشارات مشاوران آموزش برای‌تان در قالب یک فایل پی‌دی‌اف مباحث پایه‌ای را برای‌تان گردآوری کرده‌ایم که کار مهم شما مطالعۀ این درسنامۀ آموزشی است.

همین الان فایل ضمیمۀ فصل صفر ریاضی را دانلود و ذخیره کنید.

پیشنهاد ما جای دادن مطالعه و حل مثال‌های فصل صفر در نوبت‌های مطالعاتی جبرانی / انتخابی است.

انسانی‌های عزیز به یاد داشته باشید درس ریاضی و آمار بعد از علوم و فنون ادبی، بالاترین ضریب (ضریب 6) را در میان دروس اختصاصی دارد پس کنار گذاشتنِ مطالعه این درس را از ذهن‌تان بیرون کنید و خشت اول را خوب و درست بگذارید.

عربی دهم: عربی در پایۀ دهم، بیشترین حجم مطالب را در کتاب درسی به خود اختصاص داده است (شامل 7 درس است). اگر به خاطر داشته باشید درس اول از کتاب پایۀ دهم، مروری بر نکات متوسطۀ اول‌ کرده است و در اینجا هم هر چقدر از اهمیت پیش‌نیاز بودن مباحث متوسطۀ اول (اسم اشاره، انواع کلمات پرسشی در زبان عربی، فعل‌های ماضی، مضارع، امر و نهی و ...) و مباحث پایۀ دهم برای ورود به پایۀ یازدهم بگوییم؛ باز هم کم گفته‌ایم.

شما خوب می‌دانید که برای ترجمۀ متون عربی، ناچار هستید که قواعد به کار گرفته شده در متن را بلد باشید؛ در مقابل کنکور نیز به ما ثابت کرده است که گاها طراحی سؤالات قواعدش بر مبنای ترجمه است! نمونه را در کنکور 98 انسانی ببینید

اقتصاد: از جمله تک‌ کتاب‌های رتبه‌ساز کنکور شماست! چــــــرا؟

شما در سال کنکور تنها دو درس که تک کتابی هستند دارید: اقتصاد و روان شناسی. این دو درس فرصت بسیار خوبی هستند تا آن‌ها را تا می‌توانید بارها مرور کنید و با تسلط خوب، به درصد بالایی برسید.

درست است که در سال دهم این کتاب را برای امتحانات مدرسه، پشت سر گذاشته‌اید؛ اما به این معنا نیست که دیگر تا سال کنکور، کارتان با این درس تمام شده است. اتفاقا فرصت مطالعاتی امسال را برای کنکورشناسی در این درس، ارزشمند بدانید.

به قلم جناب آقای وحید تمنــا بخوانید که چرا درس اقتصاد در کنکور، بسیار مهم است؟

وقتی شما بخواهید تاریخ و جغرافیا را برای کنکور بخوانید باید 6  کتاب درسی را مطالعه کنید، ولی وقتی بخواهید اقتصاد را بخوانید، یک کتاب می‌خوانید. به همین دلیل اگر یک نفر در کنکور، 60 درصد تاریخ و جغرافیا بزند، درصد نزدیک به عالی زده است ولی 60 درصد در درس اقتصاد کمی بهتر از حد فاجعه است!

یادتان باشد که درس اقتصاد را خیلی جدی بگیرید و از ابتدا با این هدف بخوانید که می‌خواهید 100 درصد بزنید.

روان‌شناسی: خب چرا یک درس از پایۀ یازدهم را در برنامۀ مطالعاتی تابستان 1402 جای داده‌ایم؟

می‌خواهیم روان‌شناسی از پایۀ یازدهم را با رویکرد پیش‌خوانی نیمسال اول یازدهم بخوانید؛ با این هدف که طی سال تحصیلی زمان برای پُرکاری تستی هر چه بیشتر داشته باشید. بنابراین 4 درس از این کتاب را در برنامۀ مطالعاتی تابستان جای داده‌ایم.

منطق: بعد از گذراندن امتحانات مدرسه در این درس، حالا نوبت به تمرین تستی به سبک و سیاق کنکور می‌رسد که لازم است هر چهار گزینۀ سؤالات را بررسی کنید و با استدلال به رد گزینه‌ پرداخته و به جواب درست برسید.

علوم و فنون ادبی دهم: اولین درس از کتاب پایۀ دهم که مبانی تحلیل متن است را خوب بخوانید چرا که شناسایی قلمروهای زبانی، ادبی و فکری در سراسر کتاب‌های دهم، یازدهم و دوازدهم همراه همیشگی شماست. همچنین اهمیت یادگیری پایه‌ای وزن و قافیه در شعر فارسی به قدری است که از 30 سؤال کنکور در این درس، 9 سؤال به این مبحث اختصاص داده می‌شود.

شما برای شکل‌گیری انسجام منطقی در ذهن‌تان، حتما و حتما علوم و فنون ادبی را به قصد رسیدن به تحلیل ادبی برای موفقیت‌تان در کنکور سراسری، جدی بگیرید.

ساعات مطالعاتی:

نگران ساعات مطالعاتی نباشید، این ساعات با یک نظم منطقی، در نظر گرفته شده‌اند؛ لطفاً شروع کنید و در اجرای برنامه، نظم در اجرا داشته باشید. یادتان باشد نه قرار است کسی به شما  انگیزه بدهد یا به‌قولی شما را هل بدهد تا درس بخوانید، که اگر دیگران این کار را برای شما انجام دهند و شما را وادار کنند تا درس بخوانید و تست بزنید، آن انگیزه به‌اندازه‌ای ناپایدار است که نمی‌توان بر روی آن حساب باز کرد و نه قرار است نتیجۀ شما عاید دیگران شود!

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:

در تابستان امسال شناخت خوب و کاملی از کنکور انسانی بدست بیاورید؛

در تابستان امسال روش مطالعه کنکور را تا حد زیادی بشناسید؛

در تابستان امسال، درس‌های کلیدی و مهم پایۀ دهم برای کنکور را ببندید. (منطق. اقتصاد)

در تابستان امسال درس‌های نیمسال اول کتاب کلیدی روانشناسی را برای آزمون‌های آزمایشی و امتحان مدرسه آماده شوید.

در تابستان امسال مباحث پایۀ دهم که در پایۀ یازدهم به آن‌ها نیاز خواهید داشت، مرور کنید.

برنامه مطالعاتی هدف دار