اخبار, اخبار مشاوران, کنکور, کنکور 1402

راهنمای ثبت نام کنکور 1402

ثبت نام کنکور 1402 با راهنمای جامع مشاوران آموزش

داوطلبان آزمون سراسری به خوبی می‌دانند که هرساله با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری، مراحل «ثبت نام آزمون»، شرایط و جزئیات آن از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.
امسال نیز با توجه به برگزاری دو مرحله‌ای کنکور، ثبت نام برای آزمون نوبت اول(دی ماه 1401) از تاریخ 8 تا 14 آبان 1401 آغاز شده است.
ما در این مقاله از خبررسان آموزشی مشاوران آموزش، سعی بر توضیح جزئیات نحوه ثبت نام و تشریح مراحل آن داریم تا داوطلبان عزیز در هنگام مراجعه به سامانه سازمان سنجش از ذهنیتی آماده برای انجام مراحل ثبت نام برخوردار باشند.

کلیات ثبت نام کنکور(آزمون نوبت اول)

◄همان‌طور که می‌دانیم نوبت اول آزمون سراسری 1402 در روزهای «پنجشنبه» و «جمعه» 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار می‌شود.
◄مهلت ثبت نام برای این آزمون از تاریخ «8 تا 14 آبان 1401» تعیین شده است.
◄ مراحل ثبت نام، مطابق معمول از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و در سامانه جامع آزمون سراسری صورت می‌پذیرد.

چند پیشنهاد سازنده

◄ پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع مراحل ثبت نام، ابتدا «دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 1402» را به دقت مطالعه کنید و از جزئیات مراحل ثبت نام آگاه شوید. (این دفترچه در سایت سازمان سنجش در دسترس است.)
◄ از طریق «دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 1402» از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام مطلع شوید و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را جمع‌آوری کنید.
◄ پیش از شروع ثبت نام اصلی، فرم «پیش‌نویس تقاضانامه ثبت نام» را تکمیل کنید تا در مراحل اصلی ثبت نام دچار خطا نگردید. (فرم پیش‌نویس تقاضانامه ثبت نام در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور موجود است.)

آغاز مراحل ثبت نام کنکور

برای ثبت نام در آزمون سراسری مراحل زیر را با دقت طی کنید:
◄ وارد سایت سازمان سنجش شوید و از منوی سمت راست، گزینه «سراسری» را انتخاب نمایید.
◄ حالا روی گزینه «ثبت نام کنکور» کلیک کنید و برای خرید کارت اعتباری اقدام نمایید.
◄ در هنگام خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، گزینه «خرید سریال ثبت نام» را انتخاب کرده و در نهایت شماره پیگیری پرداخت را حتماً یادداشت کنید.(شماره پرداخت پیگیری را تا پایان ثبت نام به همراه داشته باشید.)
◄ حالا گزینه «ثبت نام جدید» را انتخاب کرده و وارد لینک ثبت نام شوید. از اینجا به بعد فرم‌ها را تکمیل کرده و باید مراحل ثبت نام را تا پایان انجام دهید و درنهایت «کد رهگیری» دریافت کنید.
◄ پس از انتخاب ثبت نام جدید، نوبت به تعیین «وضعیت نظام آموزشی» است. در این مرحله وضعیت نظام آموزشی خود را اعم از نظام آموزشی جدید، ترمی – واحدی یا سالی – واحدی و یا نظام آموزشی قدیم مشخص کنید.
◄ حالا نوبت به انتخاب «شاخه تحصیلی» است. در این مرحله نوع دیپلم دریافتی خود را ثبت نمایید.
ضمناً داوطلبان نظام آموزشی سالی – واحدی باید وضعیت «مدرک پیش‌دانشگاهی» خود را در این مرحله مشخص نمایند.
◄ حالا وقت آن رسیده که وارد محیط «دریافت کد سوابق تحصیلی و مشاهده مشخصات شناسنامه‌ای» شوید و پس از تکمیل و تأیید اطلاعات در این قسمت، وارد گام بعدی شوید.
◄ در این مرحله اقدام به «بارگذاری عکس» خود کنید. دقت کنید فایل اسکن‌شده عکس پرسنلی با زمینه سفید و ابعاد 3در4 یا 6در4 با حجم حداکثر 70 کیلوبایت باشد.
◄ درنهایت پس از پر کردن تمامی بندهای ثبت نام و گرفتن تأیید نهایی، از صفحه تقاضانامه تکمیل‌شده، «شماره پرونده هفت رقمی» و «کد پیگیری شانزده رقمی» را دریافت کنید.

فهرستی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون سراسری

پیش از این نیز گفتیم با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام را جمع‌آوری نمایید. در ادامه به مهم‌ترین مدارکی که برای ثبت نام به آن احتیاج دارید، اشاره می‌کنیم:
◄ مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی
◄ شماره سریال کارت اعتباری خریداری‌شده
دقت کنید برایی ثبت نام در چند گروه آزمایشی نیاز به تکمیل چند فرم ثبت نام ندارید اما باید به‌ازای هر گروه آزمایشی انتخاب‌شده، یک کارت اعتباری جداگانه خریداری شود.
◄ دریافت کد سوابق دیپلم و یا کد سوابق پیش‌دانشگاهی که از سایت دریافت کد سوابق تحصیلی قابل دریافت است.
◄ دریافت کد دانش‌آموزی از سوی آموزشگاه محل تحصیل
◄ آدرس و کد پستی محل سکونت و کد مربوطه منطقه سکونت
◄ درج دقیق معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم
◄ کد پیگیری سهمیه ایثارگران و رزمندگان در صورت وجود
◄ دریافت کد 13 رقمی مربوط به متقاضیان غیرایرانی
نکات تکمیلی
◄ امکان تمدید مهلت ثبت نام: معمولاً هرساله با نزدیک شدن به ساعات پایانی مهلت اعلام‌شده برای ثبت نام، امکان تمدید این بازه زمانی وجود دارد.
◄ وضعیت نظام وظیفه: به داوطلبان پسر پیشنهاد می‌شود پیش از آغاز ثبت نام به دریافت کدهای نظام وظیفه خود اقدام نمایند و از این طریق وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.
◄ یادتان باشد با انجام کامل مراحل ثبت نام و دریافت کد پیگیری، دریافت کارت ورود به جلسه در تاریخ سه‌شنبه 27/10/1401 صورت می‌پذیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید