برنامه مطالعاتی متوسطه دوم 12 انسانی(سال تحصیلی)

برنامه مطالعاتی دوازدهم 3 بهمن (14 الی 20 بهمن)

برنامه مطالعاتی دوازدهم 3 بهمن

انسانی‌ها سلام!

گفتن از اینکه در هفته سوم بهمن 1402 چه کارهایی قرار است انجام دهید و چه باید کنید و دست به چه کارهایی نزنید؛ چیزی است که در هفته‌های متوالی بارها و بارها به آن پرداخته‌ایم و حالا خودتان در سومین هفته از بهمن ماه، استاد کار هستید.

آنچه شما دربرنامه مطالعاتی دوازدهم 3 بهمن می‌بینید :

  • تنها چیزی که لازم است یادآوری کنیم جدی گرفتن نوبت‌های مطالعاتی “پرکاری تستی” است؛ چرا که با توجه به بازۀ زمانی حساسی که در هفته سوم بهمن ماه هستید باید اهمیت مرور و جمعبندی را در اولویت‌ کارهای‌تان قرار دهید.

    در ادامه، متنی از آقای وحید تمنا را می‌خوانید که از هفته سوم بهمن ماه، موضوع جدی گرفتن سال دوازدهم و کنکور را با توجه به فرصت پیش‌رو بیش از پیش به خودتان یادآوری کنید.

“سال دوازدهم برای شما سال غریبی است. و چرا؟

نه فقط برای این که سال آخر تحصیلی شما قبل از دانشگاه است و نه فقط برای این که تلاشی خواهید داشت برای رسیدن به دانشگاه؛ بلکه به یک دلیل مهم‌تر

به زودی متوجه خواهید شد که دیگر مثل زمانی که دانش‌آموز یازدهم بودید، حرف نمی‌زنید و حتی مثل سال قبل راه نمی‌روید. در شما جوانی در حال روییدن است که قرار است به زودی سرنوشت خودش را به دست گیرد.

  • آخر می‌دانید آدم که دبیرستان را تمام می‌کند، لباس‌های ذهنش، برایش کوچک می‌شود.

حالا بیایید از جایی دیگر به موضوع نگاه کنیم؛

حالا بیایید از جایی دیگر به موضوع نگاه کنیم؛

شما و به خصوص شما، متفاوت بزرگ می‌شوید. ذهن‌تان تحلیلی‌تر می‌شود. دیگر هر حرفی را نمی‌پذیرید و راضی به استدلال‌های سطحی نمی‌شوید. عمیق می‌شوید؛ عین چاه عمیق!

چاه عمیق دیده‌اید؟ چاه کن از لایه‌های سطحی زمین عبور می‌کند و می‌رسد در جایی، در آن عمق‌ها، به آب.

شما درون‌تان چنین میشود: عمیق !

و یک موضوع دیگر: می‌دانید چه چیزی دلم میخواهد؟

دلم می‌خواهد بگویم به شما، به شما که انتشارات مشاوران آموزش را به عنوان ناشر تخصصی خودتان انتخاب کرده اید که می‌شود لطف کنید و امسال را خیلی جدی بگیرید؟

تا بیشتر بزرگ شوید، تا بیشتر عمیق شوید؟ می‌شود خسته نشوید؟ می‌شود وقتی زحمت می‌کشید و به اندازه زحمت‌تان، در مدرسه یا در آزمون، نتیجه نگرفتید، ناامید نشوید و به خودتان بلند بگویید که هی فلانی! تو حق نداری! حق نداری که ناامید شوی و بعد دست از تلاش نکشید؟”

دانشجوی آینده سلام!

«وحید تمنا»

 

برنامه مطالعاتی دوازدهم 3 بهمن

برنامه مطالعاتی دوازدهم 3 بهمن
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید