برنامه مطالعاتی متوسطه دوم 12 انسانی(سال تحصیلی)

برنامه مطالعاتی پایه 12 هفته چهارم آذر (18 الی 24 آذر)

چگونه در سال دوازدهم درس بخوانم که هم در کنکور موفق شوم و هم نمره عالی در امتحانات مدرسه و نهایی بگیرم؟ روش مطالعه تستی-تشریحی چگونه است؟

پاسخ ریحانه همت یار از رتبه‌های برتر کنکور 98 انسانی (دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه تهران)

درس‌های دوازدهم برای من در اولویت درس‌هام  بودن. به خاطر اینکه هم کنکور داشتم و هم نهایی و هم اینکه این درس‌ها را برای بار اول یاد می‌گرفتم پس سر کلاس به دقت گوش می‌دادم و همونجا می‌فهمیدم و سعی می‌کردم دیگه تایمی رو روی فهمیدن و درک درس جدید نذارم و به جاش روی تست تمرکز کنم.  یعنی می‌تونم بگم بیشتر یادگیریم سر کلاس بود.

ریاضی:  درس حفظی نیست و حل تمرین و استفاده از دانش ریاضی که داری توی سوال‌ها خیلی مهمه. وقتی تست بزنی و راه حلش بنویسی، ممکنه اشتباه داشته باشی اما این رو بدون دیگه این اشتباه‌ها رو سر آزمون و امتحان تکرار نمی‌کنی. و بعد از مدتی دستت راه میفته.

فلسفه: این درس سنگین و طولانی است. امتحان نهایی فلسفه واسم خیلی راحت‌تر از کنکور بود. توی کنکور و سراسری سال‌های گذشته، سوالات بسیار مفهومی و ترکیبی بودند و جواب دادن بهشون تسلط زیادی می‌خواست. اما درس جذابیه. سعی کن خیلی مرور داشته باشی و تست‌ها رو حتما تحلیل کنی.

علوم و فنون:  با سماعی یاد گرفتن وزن‌ها، حل تست‌های عروض راحت‌تر و شیرین‌تر بود برام. من شعر دوست داشتم پس تحلیل وزن و آرایه ابیات برام جذاب بود. البته قسمت تاریخ ادبیات رو دوست نداشتم اما خب مجبورا می‌خوندم. وزن و آرایه خیلی مهمه! هم توی نهایی و هم کنکور.

جامعه‌شناسی: جامعه دوازدهم مفهمومی‌تر از جامعه 10.11 بود. یعنی تو موقع درس خوندن باید قشنگ موضوع رو بفهمی تا بتونی تست بزنی و سوالات رو جواب بدی. پس سعی نکن حفظ‌شون کنی.

عربی: این درس رو هم اگر از اول خوب یاد بگیری، برات ساده میشه. و می‌تونی هم از پس تست بربیای و هم تشریحی. برای قواعد، تست زیاد بزن و نکات رو در بیار. و سعی کن دستت رو در حل متن‌های عربی هم راه بندازی .

تست‌هایی که با رد گزینه به جواب می‌رسیدن رو با رسیدن به جواب رها نمی‌کردم بلکه پاسخ تشریحی رو کامل می‌خوندم و باقی گزینه‌ها رو هم بررسی می‌کردم.
با این کار هم لغات تو ذهنم تثبیت می‌شدن، هم روش درست نوشتن برای امتحان تشریحی رو یاد می‌گرفتم و هم نکات تستی بقیه گزینه ها مرور می‌شد برام.

تاریخ و جغرافیا: من بعد از یه بار خوندن، شروع به تست زدن می‌کردم و تحلیل‌شون هم برام مهم بود. این کار برای امتحانات نهایی هم خوب و تاثیر گذاره. اما برای نهایی باید کتاب درسی رو دقیق مرور کنی.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید