برنامه مطالعاتی متوسطه دوم 11 انسانی(سال تحصیلی)

برنامه مطالعاتی پایه 11 هفته سوم مهر (15 الی 21 مهر)

هفته سوم مهر

توضیحات برنامه مطالعاتی پایه 11 هفته سوم مهر ماه

دانش‌آموزان عزیز انسانی؛ تا به اینجای برنامه مطالعاتی هفتگی برای کنکور 1403 از انتخاب همراهی شما با انتشارات مشاوران آموزش سپاسگزاریم.

ساعت مطالعۀ هفتگی شما رو به افزایش است پس از همین حالا هر روز برنامه را جدی بگیرید.

در هفتۀ سوم از برنامۀ مطالعاتی مهر ماه، مطالعۀ تستی ـ تشریحی درس‌ها را با هم پیش می‌برید. اگر به منبع کمک آموزشی برای کار کردن سؤالات تشریحی، دسترسی ندارید؛  پیشنهادمان به شما کار کردن سؤالاتی است که دبیران در امتحانات شفاهی و تشریحی در اختیارتان می‌گذارند و بهتر است آن‌ها را در حاشیۀ کتاب‌های درسی یادداشت کنید تا در زمان بازگشت به کتاب، مطالب را به کمک پرسش‌ها به یاد آورید.

و اما در روزهای پنج‌شنبه هر هفتۀ قبل از آزمون، هیچ ساعت از قبل مشخص شده‌ای برای کتاب‌هایتان نمی‌بینید چرا که مهم است به تناسب نیاز مطالعاتی‌تان، زمانی برای مرور و تست زدن در نظر بگیرید. که این نیاز ممکن است برای کسی که درس ریاضی، نقطۀ قوتش است؛ 45 دقیقه باشد و برای فردی دیگر که نیاز به تمرین بیشتر دارد؛ کار کردن تست‌های ریاضی در دو نوبت 45 دقیقه‌ای باشد.

و اما پاسخ به یک سؤال؛ چگونه سر کلاس برای آزمون یاد بگیرید؟

این متن از جناب آقای وحید تمنا را با دقت بخوانید:

از مهر شما هر روز بيش از نيمي از روزتان را در كلاس درس سپري مي‌كنيد اما به دليل آشنا نبودن با «روش يادگيري در سر كلاس»، به طور عملي بيش از نيمي از اين زمان را در كلاس با اين روحيه نشستيد كه: «بذار بنويسم الان، خونه رفتم ميخونم ياد مي‌گيرم» در واقع در كلاس درس، مطلب را ياد نمي‌گيريد، شما بايد در كلاس درس مطلب را ياد بگيريد. و در خانه بايد آن مطلب را تمرين كنيد. و اگر اين كار را كرديد رشد مي‌كنيد. اكثر بچه‌ها، در كلاس درس، بيشتر گوش مي‌كنند و بعد در خانه ياد مي‌گيرند. و به همين دليل عملاً زمان مدرسه رفتن را به بازه‌ای مفيد تبديل نمي‌كنند.

برنامه مطالعاتی پایه 11 هفته سوم مهر
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید