روش مطالعه متوسطه دوم (انسانی)

روش مطالعه اقتصاد

روش مطالعه اقتصاد

روش مطالعه اقتصاد

اقتصاد درس مهمی برای شما دانش آموزان انسانی است. شما در سال کنکور تنها دو درس تک کتابی دارید: اقتصاد و روان شناسی. این دو درس فرصت بسیار خوبی هستند تا بتوانید بارها مرور کنید و با تسلط خوب، به درصد بالایی برسید.

پس می‌توانید بر روی این دو درس کلیدی (اقتصاد و روان شناسی) به‌طور جدی کار کنید و از منابعی که به شکل تخصصی بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است، استفاده کنید.

شما این کتاب را یک‌بار در سال دهم خوانده اید پس دیگر نگران مطالب جدید نباشید و با اعتماد به نفس  مطالب را دقیق‌تر و جزئی‌تر بخوانید. حتی اگر احساس می‌کنید در این درس ضعف دارید به هیـــــچ وجه نباید آن را کنار بگذارید و تسلیم شوید. درصد خوب در این درس می‌تواند رتبه شما را تعیین کند و تاثیر زیادی بر آن بگذارد.

و اما روش مطالعه

شما داوطلبان برای مطالعه اقتصاد در سال کنکور، دیگر نمی‌توانید از روش سال دهم استفاده کنید؛ یعنی دیگر نباید طوطی‌وار، متن کتاب درسی را حفظ کنید!!

 شما باید متن کتاب را بارها بخوانید و مفاهیم را کامل درک کنید. زیرا سوالات متنی ممکن است عینا مثل متن کتاب نباشد و سوالات در قالب مثال طرح شوند (طراحی سؤالات به شکل مفهومی است.)  پس مهم ترین نکته این است که نباید مفاهیم را حفظ کنید بلکه باید مفهومی یاد بگیرید. مطمئن باشید مفهومی یاد گرفتن حتی در حل مسائل اقتصاد نیز به شما کمک می کند.

علاوه بر متن کتاب، شما در کنکور با مسائل اقتصادی مواجه خواهید شد که پیچیده تر از مسائل داخل کتاب هستند. پس شما باید انواع مسائل را بشناسید و روش حل هر کدام را نیز بدانید. حل مسائل کنکور سال های قبل نیز می تواند بسیار موثر باشد.

نمونه‌ای از “آموزش روش برخورد با جدول تقاضا و نمودار تقاضا” را در کتاب اقتصاد جامع کنکور مشاوران ببینید

براي برخورد شجاعانۀ شما با مسائل اقتصاد، مقدمات لازم را آماده کرده‌ايم:

الف) رياضياتي که براي حل مسائل اقتصاد لازم داريد را آموزش داده‌ايم. (هيچ کتاب آموزشي و کمک آموزشي اين کار را انجام نداده است و اين ابداع مشاوران آموزش بوده است.)

ب) مسائل اقتصاد را تيپ‌بندي کرده‌ايم و روش حل هر تيپ را به طور کامل آموزش داده‌ايم.

پ) تست‌هاي مسائل اقتصاد را به طور مجزا آورده‌ايم که هم شامل تست‌هاي کنکور مي‌شود و هم شامل تست‌هاي تأليفي و همة تست‌هاي احتمالي که مي‌تواند در کنکور بيايد را، سعي کرده‌ايم که پوشش دهيم.

ت) دقت کنيد که در پاسخ‌هاي تشريحي، دقيق و به طور کامل تمام مراحل را توضيح داده‌ايم که مفاهيم هر مسئلة اقتصادي را به خوبي ياد بگيريد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید