برنامه مطالعاتی متوسطه دوم 11 انسانی(سال تحصیلی)

برنامه مطالعاتی پایه 11 هفته دوم مهر (8 الی 14 مهر)

هفته دوم مهر

توضیحات برنامه هفته دوم مهر ماه یازدهم انسانی

مهم است در شروع هر برنامه‌ای در زندگی یک نقشه راه کلی برای اجرا و مسیر رسیدن به هدف داشته باشید تا درصد آزمون و خطای‌تان به حداقل برسد و شما بتوانید حداکثر استفاده را از فرصت پیش‌رو داشته باشید.

  1. قرار است درس هر روز مدرسه را در همان روز بخوانید و در نوبت‌های مطالعۀ درس روز، حتما و حتما کتاب درسی را بخوانید.
  2. در هفته‌هایی که نوبت به مطالعۀ درسنامه و تست‌زنی (تست طبق روش)می‌رسد، وقت آن است به درسنامه‌های مشاوران بروید و به عنوان منبع کمکی به کتاب‌های گفته شده بپردازید.
  3. در هفتۀ اول برنامۀ مطالعاتی مهر ماه که سه نوبت مطالعاتی «عربی، علوم و فنون ادبی و جغرافیا» از پایۀ یازدهم، قرار داده شده است را می‌توانید بر حسب نیازتان تغییر دهید. یعنی مثلا ممکن است تا روز پنج‌شنبه در دروس دیگری از یازدهم پیش‌روی داشته باشید و به 3 نوبت مطالعاتی که ما برای‌تان گذاشته‌ایم؛ نرسیده باشید پس به انتخاب خودتان، تغییرات لازم را در هفتۀ اول برنامه، ایجاد کنید.

پاسخ به یک سؤال رایج:

وقتی در سال‌های دانش‌آموزی گذشته، خودمون رو متعهد به اجرای ریز به ریز برنامه‌های پیشنهادی از سوی مشاور و پشتیبان ندونستیم؛ چجوری از سال یازدهم به معنای واقعی، کنکوری بشیم؟

یکی از نکات مهمی که باعث موفقیت شما می‌شه اینه که در برنامه‌ای که مشاور به شما می‌دهد؛ تغییراتی ایجاد کنید و شخصی‌سازی انجام دهید. بعضی از شما دانش‌آموزان تمام تلاششون رو به کار می‌بندند که عیناً اون چیزی رو که مشاور داده رو اجرا کنند و هیچ انعطافی در اجرای برنامۀ مطالعۀ خودشون ندارند و با وجود تلاش زیادشون موفق نمی‌شوند تا عینا برنامه رو اجراییش کنند. اشتباه اون‌ها دقیقا همینجاست! چرا که به تفاوت های خودشون با دیگران توجه نمی‌کنند و استرس زیادی رو متحمل می‌شوند.

توجه کنید وقتی مشاور، برنامه‌ای کلی  و البته پیشنهادی در اختیارتون قرار میده؛ شما می‌تونید تغییراتی رو در برنامه لحاظ کنید. حالا برای شما نمونه‌ای از دانش‌آموزی را می‌گوییم که بنابر ویژگی‌های شخصی خودش در برنامه خود تغییراتی به وجود می‌آورد.

وقتی که بی‌حوصله بودم و در ابتدای برنامه‌ام درسی مثل عربی بود و از اونجایی که علاقه چندانی به این درس نداشتم؛ خودم رو مجبور نمی‌کردم که حتما در این ساعت طبق برنامه مشاور همین درس رو بخونم و برای جایگزینش یکی از دروس مورد علاقم که در اون روز وجود داشت رو می‌خوندم و عربی رو برای زمانی می‌ذاشتم که انرژی بیشتری داشتم.

این کار دو تا فایده برام داشت:

اول اینکه انرژی خوبی از درس مورد علاقه‌ام می‌گرفتم و دوباره انگیزۀ کافی برای ادامۀ درس خواندن رو به دست می‌آوردم.

دوم اینکه باعث می‌شد اون زمانی که برای مطالعۀ عربی بود رو از دست ندم و از برنامه عقب نمونم!

برنامه مطالعاتی پایه 11 هفته دوم مهر
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید