برنامه مطالعاتی متوسطه دوم 12 انسانی(سال تحصیلی)

برنامه مطالعاتی پایه 12 هفته سوم مهر (15 الی 21 مهر)

هفته سوم مهر

برنامه مطالعاتی پایه 12 هفته دوم مهر (8 الی 14 مهر)

چگونه برای آزمون برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی هایی که ما برای شما تاکنون منتشر کرده ایم، می توانند الگویی برای تنظیم ساعت های مطالعه و پیشروی در درس ها باشد. بعد از خواندن این مطلب، برنامۀ هر هفته را دانلود کنید تا الگویی کامل و واقعی از برنامه ریزی را داشته باشید.

آنچه لازم است در اجرای برنامۀ هفته سوم مهر ماه بدانید:

  • در هفتۀ سوم مهر ماه که هفتۀ پرکاری پیش‌رو دارید؛ لازم است درس‌هایی که برای مطالعه و پرکاری تستی گذاشته‌ایم را در طول و آخر هفته (روز پنجشنبه)، پخش کنید.
  • اینکه برای‌تان در روز پنج‌شنبه هیچ ساعت و نوبت مطالعاتی‌ای قرار نداده‌ایم برای این است که خودتان بر حسبب نیاز مطالعاتی‌تان، مرور و تست زدن برای هر درس را اولویت بندی کنید و آن‌ها را در برنامه، جایگذاری کنید.

روش برنامه ریزی

برنامه ریزی شما برای هر آزمون برای دو مجموعه درس است: دوازدهم و پایه.

برنامه ریزی دروس دوازدهم

دروس دوازدهم را باید همزمان با مدرسه پیش ببرید. یعنی هر روز که تدریس می شود، بخوانید و تست بزنید. چنانچه تدریس مدرسه از بودجه بندی آزمون عقب باشد، پیشنهاد می‌کنیم پیش‌خوانی کنید. شاید نتوانید تمام سوالات از مباحث نخوانده را پاسخ بدهید اما در دو مقطع برای شما کاربردی و مفید است:
1) زمانی که درس مورد نظر توسط دبیرتان تدریس می شود. 2) زمانی که در ایستگاه های مرور و جبرانی، دوباره به آن درس برخورد می کنید.

البته اگر پس از تدریس آن موضوع، به سراغ دفترچه سوالات (از آزمون های برگزار شده) بروید و تست های آن را کار کنید؛ بدون فایده نخواهد بود و عملکرد بهتری در آزمون مروری خواهید داشت.

مطالعۀ دروس دوازدهم برای آزمون ها راحت تر هستند. چرا که هم بودجه بندی دوازدهم در آزمون‌ها از دروس پایه کم‌تر است و هم اینکه مباحث دوازدهم از دروسی هستند که در مدرسه تدریس می‌شوند و ارتباط نزدیک تری با این دروس نسبت به دروس پایه دارید.

برنامه ریزی دروس پایه

اما برنامه ریزی دروس پایه. پس از هر آزمون بودجه بندی دروس پایه برای آزمون بعد را فهرست کنید. چند درس از هر کتاب؟ چه زمانی برای این حجم از مطالب نیاز خواهید داشت؟
حجم مطالب و دشواری آن، سطح تسلط شما در آن مباحث و مواردی نظیر اینها را در نظر بگیرید که بتوانید برای هر درس از بودجه بندی به یک تقسیم بندی در دو زمان ممکن برسید: 1) آخر هفته که مدرسه نمی روید و 2) روزهایی از مدرسه که درس های دشوار و زیادی ندارید.

نکات مهم در اجرای برنامه ریزی

1) اجازه ندهید حجم مطالب نخوانده هر آزمون زیاد شود.

2) پس از چند مرحله آزمون، برنامه جبرانی یا ایستگاه مرور وجود دارد. این فرصت را دریابید و کار ناتمام درس‌هایی را که نتوانستید خوب از پس‌شان بربیایید، تمام کنید.

3) کار تنظیم برنامه را حداکثر تا عصر روز شنبه بعد از هر آزمون انجام دهید. اصلا نگران این نباشید که چند ساعت زمان می برد. چون از یک طرف به این کار نیاز دارید و هم بعد از مدتی که مهارت لازم را بدست آوردید، زمان اختصاصی برای برنامه چیدن کمتر خواهد شد.

4) در آزمون‌های سه یا چهار هفته یک‌بار، باید 2 روز منتهی به آزمون برای مرور باشد و در آزمونهای دو هفته‌ای، به هیچ وجه روز آخر مانده به آزمون مطلب جدید نخوانید و مرور کنید.

برنامه مطالعاتی پایه 12 هفته دوم مهر (8 الی 14 مهر)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید