خبر رسان تجربی

کسب درصد مناسب در تست‌زنی

کسب درصد مناسب در تست‌زنی

کسب درصد مناسب در تست‌زنی

بعد از خوندن کتاب و منبع کمک اموزشی بلافاصله تست زدم ولی اصلا ً درصدم خوب نبود ، باید چیکار کنم؟

سلام به دانش آموزای گل و دوست داشتنی  !

ممکنه براتون پیش اومده باشه که بعد از خوندن کتاب درسی و احیاناً منابع کمک آموزشی بلافاصله یه آزمون تستی از خودتون گرفته باشید که در نهایت درصدتون درصد خوبی نبوده باشه و روحیه تون به شدت ضعیف شده باشه !  این جاست که نباید تو توانایی هاتون شک کنید چون مشکل اطلاعات ذهنی شما از مطالب خونده شده نیست بلکه مشکل اصلی شیوه کار کردنتونه ! پس با ما همراه باشید تا هم ریشه این مشکل رو شناسایی کنیم هم راه حلشم تجویز کنیم !

1.شناسایی ریشه مشکل و تجویز راه حل :

یه فوتبالیست حرفه ای تا زمانی که تو زمین فوتبال نتونه روحیه شو حفظ کنه هیچ موقعه نمی تونه توانایی هاشو تو زمین بازی به نمایش بزاره ، شما دانش آموزای عزیز هم در صورتی که مسیر کارتون رو درست پیش نرفته باشید نتیجه مورد نظرتون رو به دست نمیارید و این جاست که ممکنه روحیه تون رو از دست بدید و نتونید با همون انرژی قبلی به مسیرتون ادامه بدید .دانش آموزایی که با همچین مشکلی روبرو میشن در واقع مراحل سه گانه درس خوندشون رو به درستی پیش نرفتن یعنی مرحله اول،  تسلط به کتاب درسی و مرحله دوم ، تسلط بر درسنامه و منابع کمک آموزشی رو خوب پیش رفتن اما تو مرحله سوم ، یعنی تست زدن اصول رو به ترتیب پیش نرفتن یا به زبانی ساده تر یک مرحله رو جا گذاشتن .خب کدوم مرحله رو جا گذاشتن ؟ مرحله سوم یعنی تست کار کردن خودش دو مرحله ای انجام میشه یعنی شما باید ابتدا تست ها رو به صورت آموزشی بخونید بعد آزمونی کار کنید و در واقع دانش آموزایی که با همچین مشکلی درگیر میشن در واقع مرحله آموزشی تست رو حذف کردن یعنی قبل از این که تست ها رو تجزیه و تحلیلی و آموزشی بخونن فوراً رفتن از خودشون آزمون گرفتن و مثل این میمونه که یه تیم ورزشی بدون تمرین کردن بره تو زمین بازی مقابل حریف قرار بگیره .قبل از آزمون گرفتن اگه تمرین نداشته باشید احتمال پایین اومدن درصدتون بسیار زیاده چون شما باید آزمون و خطاهاتون رو تو مرحله آموزشی انجام بدید و تو مرحله آزمونی دیگه فرصتی برای آزمون و خطا نیست و تو این شرایطه که دانش آموز روحیه اعتماد به نفسش رو از دست میده . و تو دانش آموز عزیز که داری این مطلب رو میخونی باید یاد بگیری تو همچین مواقعی به جای از دست دادن روحیه ت باید برگردی روش کار کردنتو اصلاح کنی .

2.یه مثال :

فرض کنید شما بعد از خوندن یه فصل اومدید و 100 تا تست رو تحلیل و آموزشی خوندید یعنی در واقع 400 تا گزینه رو بررسی کردید حالا این اعداد  رو در 24 فصل سه ساله دوره دوم متوسطه ضرب کنید یا بهتر بگم تو کل این 24 فصل شما 2400 تا تست یا به عبارتی 9600 تا گزینه رو به صورت آموزشی خوندید و قطعاً تو این بین دانش آموز کلی نکته جدید رو یاد گرفته و نقاط قوتش رو شناسایی کرده و خیلی از مطالبی رو که قبلاً خونده بوده ولی تو حین تست زدن ممکنه اون مطلب یا نکته رو تازه درک کنه یعنس نقاط ضعفشم به خوبی شناسایی کرده ، حالا این دانش آموز که همه آزمون و خطاهاش رو انجام داده آمادست تا بره تو آزمون ها شرکت کننه و با بقیه رقیباش رقابت کنه . و در آخر دو تا نکته رو تذکر می دم :

1.تا زمانی که به این سطح از تسلط و اعتماد به نفس نرسیدید تو آزمون ها شرکت نکنید چون مثل لبه پرتگاهی میمونه که اگه خوب کار کرده باشید ازش رد میشید و در صورتی که مراحل رو به ترتیب و درستی پیش نرفته باشید ممکنه تو پرتگاهی بیفتید که روحیه تون رو بشدت از دست بدید و از ادامه صعود به قله دلسرد بشید

  1. مدیریت زمان یادتون نره ، حتماً تو آزمون هاتون حواستون به زمان باشه چون اینجا دیگه مثل مرحله آموزشی تست ها نیست که هر چقدر بخواید روش وقت بزارید . مدیریت زمان نداشته باشید نمی تونید همه تست های آزمون رو بررسی کنید . و این یعنی شکست تو مسابقه . ایشالله تو مباحث بعدی بیشتر راجب میدیریت زمان هم صحبت خواهیم کرد .

 

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید .          

                                 نویسنده : کاوه شیلان آبادی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید