برنامه مطالعاتی متوسطه دوم 12 انسانی(سال تحصیلی)

برنامه مطالعاتی دوازدهم 3 اسفند (12 الی 18 اسفند)

دوستان دوازدهمی عزیز! در برنامه مطالعاتی دوازدهم 3 اسفند تبریک ویژه‌ای برای به پایان رسیدن درس‌های پایۀ 10.11 توسط خود شما، می‌گوییم.

توضیحات برنامه مطالعاتی دوازدهم 3 اسفند :

برای شما همراهان این برنامۀ هفتگی و آن دسته از دوازدهمی‌ها و فارغ‌التحصیلان علوم انسانی درصدد جبران کم و کاستی‌های این مدت هستند؛ برنامه‌های ویژه‌ای ترتیب دیده‌ایم که لازم است از طریق سایت مشاوران و اینستاگرام مشاوران آموزش، پیگیر اخبار ما باشید چرا که برنامه مطالعاتی ویژۀ جمعبندی عید، هدیه‌ای است از طرف مشاوران آموزش به شما دغدغه‌مندان علوم انسانی. شروع این برنامه از 26 اسفند است.

دوستان عزیز در هفته آینده، برنامه‌ای برای مطالعه و پرکاری تستی در سایت مشاوران منتشر نخواهیم کرد؛ البته این به این معنا نیست که از پای بنشینید و هیچ کاری نکنید. بهتر است در هفتۀ آینده به تناسب نیازهای مطالعاتی خود به مرور و پرکاری تستیِ درس‌هایی که یا به طور کامل نخوانده‌اید و یا نصفه و نیمه خوانده‌اید؛ بپردازید.

در هفته 3 اسفند با تمرکز بر روی پیشروی و مرور درس‌های دوازدهم، نوبت‌های مطالعاتی مروری را به این پایه اختصاص داده‌ایم.

حسن ختام برنامه هفته 3 اسفند را با متنی از آقای تمنا به پایان می‌رسانیم:

 

تصویر کلیدی

آدمی را در نظر بگیرید که از خودش این تصویر را دارد : “تصویر منی که نمی‌توانم ده ساعت هر روز درس بخوانم”.
این تصویر چنان فشاری به آدم وارد می‌کند که می‌بینی هر روز به این تصویر تن می‌دهد و نمی‌تواند یک قدم به پیش بردارد. “تصویر منی را که نمی‌توانم برای خودم برنامه‌ریزی کنم”؛ چنان در من لنگر می‌اندازد که من بلند نمی‌شوم علیه این تصویر قیام کنم.

یک سال پیش از کنکور، روش مطالعۀ دانش‌آموزان به طور غالب این بود که هر روز یک درس را می‌خواندند و دانش‌آموز آن دوره، تصویر “خودش را وقتی در یک روز چند درس می‌خواند” چندان ناباورانه نگاه می‌کرد که برای تغییر او در مشاوره باید حداقل پنج آزمون می‌گذشت تا او این تصویر را در خود عملی می کرد. من نام این تصاویر را “تصویر کلیدی” گذاشته ام:
“تصویر منی که درس می‌خوانم و تصویر منی که برنامه‌ریزی می‌کنم و تصویر منی که آزمون می‌دهم و مشاوره می‌روم در یک زمان در هم ادغام می‌شوند و به یک تصویر واحد تبدیل می‌شوند”.
“تصویر منی که برای یک آزمون طوری درس می‌خوانم که میانگین درصد خود را نسبت به آزمون‌های قبل به طور غیر قابل باوری افزایش می‌دهم”.
تصاویر کلیدی فوق تصاویر زیبایی هستند که با یک عمل باشکوه می‌بایستی در ما درونی شوند و از آن ما شوند!

«وحید تمنا»

برنامه مطالعاتی دوازدهم 3 اسفند

برنامه مطالعاتی دوازدهم 3 اسفند
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید