برنامه مطالعاتی متوسطه دوم 12 انسانی(سال تحصیلی)

برنامه مطالعاتی پایه 12 هفته سوم آذر (11 الی 17 آذر)

توضیحات برنامۀ مطالعاتی دوازدهم انسانی – هفته سوم آذر ماه

دوستان عزیز بسیاری از شما ممکن است در مطالعه و تست‌زنی برای درس‌های پایۀ دوازدهم نسبت به نوبت‌های مطالعاتی این برنامه هفتگی، عقب مانده باشید.

اما لازم است بگوییم جای نگرانی نیست. در هفته‌ای که پیش روی‌تان است سعی کرده‌ایم با جای دادن نوبت‌های مطالعاتی جبرانی، نیاز شما برای مطالعه و پرکاری تستی را پوشش دهیم.

بنابراین از تاریخ 13 آذر که مطالعۀ دروس دوازدهم را در برنامه قرار داده‌ایم مهم است بر اساس نیازهای شخصی‌تان، ساعت‌های مطالعاتی خود را پر کنید.

به طور مثال برای ریاضی و آمار (3)، سه درسی که از مباحث نیم‌سال اول دوازدهم در این هفته جای دارند را به تناسب نیازتان برای آزمونی در روز جمعه دارید؛ مطالعه و پرکاری تستی داشته باشید. مثلا تمامی تست‌های مبحث شمارش را کار کرده‌اید اما برای مبحث احتمال تا بخش “فضای نمونه”، درسنامۀ کتاب کمک آموزشی و تست‌هایش را کار کرده‌اید و برای موضوعات بعدی همین درس (مثل پیشامد/ اعمال روی پیشامدها و احتمال یک پیشامد) به غیر از حل تمرین‌های کتاب درسی ریاضی، هیچ تستی را حل نکرده‌اید. پس لازم است در این هفته که آزمون آزمایشی در پیش‌ رو دارید، تست‌هایی از مباحث باقی ماندۀ احتمال را در لیست کارهایی که باید انجام دهید؛ قرار بدهید.

در هفته‌هایی که در برنامه مطالعاتی به مرور مباحث گذشته از هر پایه می‌پردازیم؛ هدف‌مان این است که به جبران آنچه تا کنون انجام نداده‌اید؛ بپردازید و یاد بگیرید از فرصتی که دارید بیشترین استفاده را داشته باشید.

این متن خواندنی از آقای تمنا را از دست ندهید!

“مشکل اکثر ما این نیست که برنامه نداریم، مشکل ما این است که به برنامه‌ای که داریم وفادار نیستیم.

پس پرسش جدی این است که چگونه می‌شود که به برنامه‌مان عمل کنیم؟

اگر من امروز به شما حرفی بزنم که انرژی بگیرید و درس بخوانید، معلوم نیست که فردا همان انرژی را خواهید داشت!

و همه این تجربه را کرده‌ایم که گاهی کلامی، نوشته‌ای از فردی شنیده و خوانده‌ایم و انرژی گرفته‌ایم ولی نتوانستیم بیش از چند ساعت، اثر آن انرژی را حفظ کنیم!

پیشنهاد من این است که سعی کنید که عامل انرژی‌ساز برای درس خواندن‌تان را از درون خودتان استخراج کنید. چطور؟

به این روش که یاد بگیرید که با خودتان حرف بزنید. یاد بگیرید وقتی برنامه را اجرا نمی‌کنید خسته نشوید و دوباره شروع به خواندن کنید.

به این روش که یاد بگیرید سر خودتان داد بزنید که فلانی! تسلیم نشو و کارهایت را انجام بده!

و به این صورت است که شما یک عامل درونی برای خودتان ساخته‌اید که همیشه همراه شماست؛ چرا که آن عامل، خودتان هستید!”

«وحید تمنا»

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید