برنامه مطالعاتی متوسطه دوم 11 انسانی(سال تحصیلی)

برنامه مطالعاتی یازدهم 2 بهمن (7 الی 13 بهمن)

یازدهمی ها سلامی دوباره به تک تک شما همراهان عزیز مشاورانی!

شروع برنامۀ مطالعاتی برنامه مطالعاتی یازدهم ۲ بهمن شما از هفتۀ دوم بهمن ماه به این دلیل بود که شاید خیلی از شما عزیزان درصدد کسب نتیجه از آزمون‌های آزمایشی جمع بندی نیم سال اول باشید.

شروع برنامه مطالعاتی یازدهم ۲ بهمن

با کسب هر نتیجه‌ای در امتحانات دی ماه و آزمون‌های جمع بندی نیمسال اول، لازم است پروندۀ هر نتیجه‌ای را که به دست آورده‌اید ببندید و دست از افسوس خوردن بردارید؛ به جای آن به فکر کسب نتیجه‌ای مطلوب در نیمسال دوم باشید البته با این نگاه که اشتباهات گذشته‌تان را آگاهانه تکرار نکنید.

  • منظورمان چیست؟ به طور مثال در مفاهیم مطرح شده در درس سوم روان‌شناسی، با مکتب گشتالت آشنا می‌شوید و اصولی را که روان‌شناسان پیرو مکتب گشتالت مطرح می‌کنند را در این درس می‌خوانید. ممکن است بارها به تجربه‌تان دیده ‌باشید اگر در سؤالات تستی درس روان‌شناسی از این اصول در قالب یکسری تصویر، سوالاتی پرسیده شود ممکن است با کمی ترید به آن سؤال پاسخ دهید. و یا شاید به کل بیخیال پاسخ دادن به آن شوید.

دست نگه دارید! اتفاقا در همین جاست که نباید دست از کار بکشید. باید آن‌قدر به مفهومی که هنوز برای‌تان جای سؤال دارد گیر بدهید تا مسئله برای‌تان حل شود. با پرسیدن سؤال از معلم‌تان یا حل نمونه سؤالات مختلف، بالاخره راه چاره‌ای برای برون رفت از سؤالی که ما آن را نشانه‌ای برای فهم عمیق‌تر می‌دانیم؛ می‌یابید.

برنامه مطالعاتی یازدهم ۲ بهمن

  • با جمله‌ای از آقای وحید تمنا، توضیحات برنامه مطالعاتی یازدهم 2 بهمن را به پایان می‌رسانیم:

    «یاد بگیرید که لگام خودتان را دست خودتان بگیرید؛

    یاد بگیرید که به خودتان زور بگویید…

    و شاید لذتی بالاتر از این پیدا نشود کرد که خودمان کنترل کنندۀ خودمان باشیم.»

برنامه مطالعاتی یازدهم 2 بهمن

برنامه مطالعاتی یازدهم 2 بهمن
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید