اخبار, اخبار مشاوران, کنکور 1401

زمان برگزاری و اعلام نتایج کنکور دی‌ماه 1401

تغییرات کنکور سراسری دی ماه 1401 نسبت به سال های گذشته

به طور کلی کنکور سراسری 1402 از جمله نوبت دی ماه آن با چهار تغییر اساسی نسبت به کنکور سال های گذشته برگزار خواهد شد. این تغییرات از قبیل ذیل خواهد بود:  

همان طور که گفته شد، با توجه به تغییرات کنکور 1402 و حذف دروس عمومی از بودجه بندی کنکور سراسری دی ماه 1401تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان به میزان 40 درصد با تاثیر قطعی می باشد که البته تنها نمرات پایه دوازدهم در آن لحاظ می گردد. تاثیر قطعی به این معناست که نمرات نهایی دانش آموزان در سال دوازدهم چه مثبت و چه منفی در تعیین رتبه قبولی متقاضیان اثرگذار می باشد.
این قاعده شامل دو نوبت آزمون کنکور سراسری نمی شود به این جهت که اولا داوطلبان می توانند در یک آزمون یا هر دو شرکت نمایند و دوما مطابق توضیحات فوق الذکر، در صورت شرکت در هر دو آزمون، بالاترین نتیجه به عنوان تعیین رتبه قبولی افراد لحاظ خواهد شد.

زمان بندی کنکور سراسری دی ماه 1401

همانطور که گفته شد آزمون سراسری 1402 در دو نوبت که نوبت اول در دی ماه 1401 و نوبت دوم طبق روال هر ساله در تیر ماه 1402 برگزار می شود. زمان بندی مرتبط با این فرآیند با توجه به اطلاعیه صادره در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، مطابق جدول زیر می باشد.
در جدول زیر زمان برگزاری کنکور به تفکیک گروه های آزمایشی پنج گانه در مرحله اول آزمون مشخص شده است.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

دریافت کارت شرکت در آزمون، طبق زمان مشخصی که معمولا 2 الی 3 روز قبل از برگزاری آزمون می باشد از سوی سازمان سنجش اعلام و برای پرینت توسط داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. از آنجا که امتحان نوبت اول در تاریخ 29 و 30 دی ماه برگزار می شود، بنابراین 2 یا 3 روز قبل از این تاریخ، کارت شرکت در آزمون سراسری دی ماه 1401 آماده چاپ خواهد بود.

زمان اعلام نتایج اولیه

پیش بینی می شود طبق روال هر ساله حدود یک ماه پس از برگزاری، نتایج کنکور سراسری دی اعلام شود که با توجه به برگزاری این آزمون در 29 و 30 دی ماه، احتمالا نتایج در اواخر بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه 1401 اعلام شود. همچنین لازم به ذکر است که داوطلبان گرامی با ورود به سایت sanjesh.org می توانند نتایج اولیه کنکور را مشاهده نمایند.

زمان انتخاب رشته

داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور که احتمالا اواخر بهمن ماه و یا در اوایل اسفند ماه خواهد بود به شرط موفقیت در آزمون، مجاز به انتخاب رشته خواهند شد. بنابراین با در نظر گرفتن قوانین حاکم بر این فرآیند می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری که احتمالا طبق روال سال های گذشته اواسط مرداد ماه است، نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل اقدام نمایند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید